Bundaberg

Zo, dat is weer een tijdje geleden. Tijd voor een nieuw verhaaltje. Frank en ik moeten gaan werken, Lisanne is thuis en Opa met een pacemaker, oom Mac een jaartje ouder, wie begint het paas weekend nog meer met een frise start?

In het vorige bericht zaten we nog in een ander land, Nieuw Zeeland. Tijdens de vlucht naar Australie bleek maar weer eens dat zitten niets voor mij is. Nou ja, lekker onderuit gezakt of voor de computer oke, maar niet stil zitten. We zaten ongeveer 6,5 uur in het vliegtuig. Tel je daar bij ook nog eens de tijd naar het vliegveld, op het vliegveld en de trein naar Helensvale en je hebt een dag in paradijs verneukt. Eenmaal bij ooms Geert en Rene aangekomen is de hele reis weer geodgemaakt. Fris huis, lekker eten, leuk gezeldschap, echt bed, douche en zwembad, en veel meer!

Na heerlijk geslapen te hebben, mochten we nog een dag blijven! We hadden met z'n 3en namelijk alle was in Nieuw Zeeland opgespaard en dat kon niet allemaal in 1 dag drogen. De dag daarna waren we bijna zo goed als klaar om weer op pad te gaan, mochten we nog langer blijven! Dit omdat Geert samen met Cees toch nog zijn verjaardag vierde. Die verjaardag was een stuk gezelliger dan verwacht. In de tuin van Cees ging de Johhny Walker en zelf gebakken cakejes van Liesbeth er goed in, en zoon Nigel en vriendin Phill waren reuze gezellig. Lisanne Frank en ik gingen dan ook als laatste weg. De dag na het feestje zouden we dan toch echt vertrekken. Geert ging namelijk die maandag terug naar Nederland omdat opa op het moment zijn ups en down beleeft. Dinsdag zouden Ans en Herman 4 weken bij Rene intrekken. Omdat het zo slecht ging met opa, besloot Lisanne nog eerder naar huis te gaan en kon die woensdag al vliegen. Dat betekent dat we bijna een week bij Geert en Rene hebben gelogeert, maar dat vonden wij alles behalve dan erg, en naar mijn idee denkt de andere partij daar precies hetzelfde over. Rene heeft sinds tijden weer een donut op, dankzij ons. Hij kon er geen 2 op, want volgens hem roken ze te veel naar frituur vet, wat het voor ons alleen maar lekkerder maakt. We hebben ook wat wilde dieren gezien. Natuurlijk, want ze hebben geen tamme dieren, maar we zagen overdag een koala langslopen, en een dag later en slang voor bij de poort! Tijdens ons verblijf te huize Derwent Avenue hadden we ook een weegschaal tot onze beschikking. zo konden we kijken wat gezonde maand Februarie had opgelevert. Lisanne is het minst afgevallen, dan komt Frank met 3 kilo, en ik ben de winnaar: 6 kilo vet is eraf. Nu maar hopen dat niet mijn spieren zijn gekrompen. De avond voordat Lisanne naar huis zijn Frank en ik uit geweest. Samen met Nigel, Phill en Ryan zijn we naar Surfers Paradise gegaan om daar wat tenten af te gaan. Over het algemeen was het niet druk. Dat is ook niet zo gek, want het was een Dinsdag avond, maar toch blijven de disco's en barren open tot 5 in de ochtend. Omdat ik de bob was, kreeg ik gratis drinken in de Melbas. Ik kreeg een bandje om mijn pols en kon onbeperkt aan de prik! Alleen was de DJ echt ruk (als je op de muziek let, wat de meeste niet deden) en waren we zo in een ander tent. Het was Nigel's, Ryan's, Frank's en mijn eerste keer in een striptent. De entree was namelijk gratis dus dat moesten ze (niet ik) even zien. In een tent, iets groter dan 't Hart striptten wat dames om de beurt. Het zag er niet uit, maar een paar vieze mannen die duidelijk vaste klant waren genoten enorm! Frank, Phill en ik waren dan ook snel weer buiten en gingen een burger halen bij de MacDonalds die 24 uur open is. Daarna zijn we nog naar Gold Coast's beste/bekendste club gegaan: The Bedroom. hele mooie tent die onder wat souvenier winkels zit. Om te zitten kon je op bedden liggen en het publiek is net iets ouder dan mij. Voor we het wisten was het al half 3 en Frank en ik besloten maar terug te gaan, naar het bedje...

Woensdag moesten we dus eerder dan verwacht afscheid nemen van Lisanne. We hebben haar op Brisbane airport afgezet, uitgezwaaid en daar stonden we dan. Mijn bankrekening geeft rode cijfers aan, en om te leven heb je geld nodig. Gelukkig hebben we nog wat over van de australische rekening die we mooi hadden gevuld met het geld van het gember plukken. Werk.. Het moet nou eenmaal. Omdat het mij wel leuk leek om te werken bij iets Australisch ben ik naar Bundaberg gereden (Frank was ook mee, maar die sliep de hele tijd). Daar zit namelijk de Bundaberg rum fabriek. Veel zin om te rijden had ik niet echt, en Frank wilde plat dus stopten we in Gympie bij Gympie Caravan Park (wat origineel).

De dag daarop gingen we informeren in Bundaberg. Helaas wilde het uitzend bureau een CV zien en wisten ze niet zeker of ze wel werk hadden, laat dan maar zitten. Nog snel naar een internet cafe om op internet te kijken naar werk en dat was er. Telefoon nummer genoteerd en toen snel naar een camping in de buurt want we hadden honger. De dichst bijzijnde camping zit in de hoofdstraat, dat betekend duur. Toch reden we ernaar toe en het bleek echt reuze mee te vallen. Op Fine More Caravan Park hadden we pannekoeken gebakken en na het eten werd het snel donker. Op dat moment kwamen de eerste vleermuizen over vliegen. En het hield maar niet op. Echt minuten lang zijn er wel minsten een miljoen vleermuizen over gevlogen, heel mooi om te zien.

De volgende dag was het Goede Vrijdag. Dat de Australiers daar meer waarde aan hechtte dan ons kwamen we toen achter. in het centrum was geen een winkel open. Ook de supermarkten waren niet open... Het was al vroeg heet, niet warm maar heet. De zon scheen goed en Frank en ik hebben 14 km in de auto besteed en toen lagen we heerlijk aan de zee. Normaal zou je zeggen, op het strand, maar daar vond ik het gedeelte tussen de zee en het gras te klein voor. We hebben daar zo'n 3 uur liggen bakken. Het zee water was lekker warm en het was niet druk, dat zouden ze hier in Australie zeggen. In Nederland zeg je, er is geen kip! Na die uren lekker liggen bakken reden we terug naar Bundaberg en kwamen we langs de Hungry Jack's, die was open! Gered! En de camping die we voor die avond wilde proberen zit er letterlijk naast. Bij de Hungry Jack's hebben we heerlijk gezeten en goed gebruik gemaakt van de gratis refills.

En nu is het zaterdag. Gelukkig is nu wel alles open, maar Zondag en zelfs Maandag zal weer bijna alles dicht zijn. Daarom dat we vandaag even goed moeten uitzoeken wat we doen met eten (ideeen zijn welkom). Dadelijk gaan we bellen naar het telefoon nummer wat we enkele dagen van internet hebben geplukt en hopen dat we voor 2 weken kunnen werken. Daarna kunnen we namelijk weer leuke dingen doen zoals een paar dagen Fraser Island, Witesunday Eilanden, leren surfen en dan is het al weer tijd om de auto te verkopen en richting huis te gaan...

Reacties

Reacties

Jaap

Zozo ook al aan de Johnny Walker (in de volksmond beter bekend als Joop de Wandelaar). Dan moeten we als je terug bent maar eens aan de Jack Daniels gaan (in de volksmond beter bekend als Jaap Daniels).
Let je wel op da je nie nog meer afvalt, dalijk is er niks meer over ;)
idee voor het eten: Andijviestamp met spekjes!

Groeten Jaap

jose

Hallo,
Heerlijk dat jullie de trip naar Fraser island en whitesunday nog voor de boeg hebben, wij zijn afgelopen zondag teruggekomen van de supertrip in Australie en begrijpen als geen ander dat jullie niet eens willen denken aan de terugreis. Veel plezier nog even en goede reis terug. Groetjes Jose uit Bussum

Geert

Hoi Jurgen en Frank,
Tja daar zit ik dan in Zijtaart, binnen, de wind met sneeuw, hagel en regen giert om het huis!! En dan lees ik jullie mailtjes uit de voor mij zo bekende omgeving!! Goede vrijdag op het strand!! But you can't have it all, dus geniet er nog maar lekker van, ik moet het hier mee doen. Maar het is ook goed om nu hier te zijn en opa en oma, en verdere familie te ondersteunen in deze dagen. De operatie is goed gelukt, de pace-maker zit erin en nu is het afwachten of de pace-maker het beoogde resultaat zal geven.
Wij gaan morgen eitjes in de sneeuw zoeken!!
Tip voor jullie, er liggen daar reuze-schildpadden eieren op het strand, leuk voor de afwisseling ipv beschilderde Aldi-eitjes!!
De paus zou zeggen, "een zalig Pasen"'
groeten uit Zijtaart, ook van opa en oma
Geert
ps nu schijnt het zonnetje in de serre, en met 2 jassen en sjaal is het heerlijk buiten!!

Lisanne

Hoi!
net als geert klinkt het voor mij heel bekend, alleen heb ik onthouden dat jij helemaal niet van hungry jack's houdt! Maar klopt, je moet wat als alles dicht is. Gelukkig ziet opa er goed uit, ben wel blij dat ik hem weer gezien heb maar toch zou ik graag terug willen, maar dat wist ik al voor ik ging. Zoals ik al zei, ik heb er misschien nog wel 70 jaar de tijd voor! Ben benieuwd wat voor werk jullie gaan doen en of jullie even geluk hebben met de werktijden. Dit schrijf ik nu in het zonnetje dus we hebben toch een vergelijking met jullie. En eigenlijk is het hier helemaal niet zo koud als ik dacht, maar eigenlijk ben ik ook nog niet echt buiten geweest trouwens. ik heb wel al gereden naar de ikea (vandaag gaan we het bed kopen), gelukkig met marco naast me anders had ik het niet gered. Ook ik wil links rijden (gelukkig is het hier zo druk op de weg dat ik zie welke kant je op moet) ik weet niet van welke kant het verkeer komt, ik doe de ruitenwissers aan in plaats van mijn richting aanwijzer, en wil ik naar links, doe ik naar rechts, en zo ook andersom. Nu ben ik gelukkig bijna van mijn jetlag af en gaat mijn leven hier weer beginnen.
Veel plezier saampjes!

dorea

Hoi Jurgen,
leuk verhaal. Hopelijk wordt het wat in de rumfabriek; goeje plek om te werken, lijkt me. Hier is het nu paaszaterdag: om half 9 was het al lekker druk in de AH. En de schappen liggen vol met geel (gele nepkuikens, gele servetten, gele krokussen, gele papierjtes om de chocolade-eieren). Het het kerstbrood (met rozijnen en spijs) heet nu paasbrood. Och ja; zo blijft het leuk.
Buiten is het lekker koud. Binnen ben ik de keuken en wc's eens lekker aan het soppen. Dus hier wordt ook gewerkt.
Goede tijd gewenst. Groetjes, Dorea

christine

leuk weer om iets te lezen,
en inderdaad, de metselaars staan hier zowat in de sneeuw ons zwembad te metselen,
Neem je in mei de zon mee voor ons??
ik ben niets aan het soppen, maar aan het typen, ook leuk
fijne paasdagen,

Jeroen C.

Heet Jurgen :D:D

ik word alleen maar jaloerser op jullie..
al jullie verhalen.. en hoe warm het daar is.. :S:S

nou en je ziet jullie ook echt bruin zijn.. dat is gewoon niet voor te stellen hier met die ziekelijke kou..

veel plezier nog en tot over 8 weken.. aftellen (A)

gr Jeroen

Rianne

Ben benieuwd wat voor job jullie binnenhalen. Tussendoor genieten jullie wel zo te lezen. Ja, Mac een jaar ouder enne sinds wanneer is het ome Mac voor jou? Vandaag even onder de zonnebank geweest want zie ik Lisanne binnenkort dan wil ik toch niet al te veel afsteken. Had gehoopt haar maandag te zien maar ja Marco gaat fietsen en hij heeft support van Lisanne en de rest. Veel plezier nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!