Hongkong

Ookal is het vrijdag de dag dat Frank en ik weer thuis komen na een zeer geslaagde 'vakantie', toch moet ik even mijn verhaaltje kwijt. Trouwens, nu ik dit schrijf ben ik wel een beetje moe.. Mijn excuses als het niet zo leuk is geschreven als normaal.

3 Weken terug zaten we nog in Cairns. Met volle moed geloofden we (vooral ik) erin dat we de auto in Cairns konden verkopen. We begonnen met een advertentie op het internet. Op de web pagina www.gumtree.com.au hadden wij namelijk de auto gekocht, en ik verwachtte dat we de auto via die site ook weer konden verkopen. We begonnen met een prijs van $3950. Dan denk je meteen van 'hebben ze de auto niet voor $3200,- gekocht?'. Ja dat klopt. Maar wij hebben dus onder andere nieuwe banden, radio en vele campeerspullen aan de auto toegevoegd. Ook waren we van plan om de rego die op de auto zit (andere soort van jaarlijkse apk keuring) voor een jaar te verlengen. En dan doe je je prijs iets hoger, zodat als je gaat onderhandelen, je met een hoger bedrag uitkomt. En toen was het afwachten.

2 Dagen later gingen we even naar Kuranda, een plaatsje boven Cairns. Daar staat het bekend om de vele aboriginal art die ze daar hebben en daar ook gemaakt word. De schilderijen waren niet veel (1 was wel leuk maar duur) en 2 zaakjes werden gerund door Nederlanders. Het was leuk om een dagje iets te doen te hebben, maar eerlijk gezegd viel Kudanda meer dan heel erg tegen.

Als een soort van dagelijkse ritueel gingen weer eens in de ochtend het internet op. Maar nu had iemand gereageerd op de advertentie van de Mystery Machine. Hellaas bleek deze persoon in Sydney te zitten. Moeten we dan naar Sydney rijden? Frank wilt wel, maar ik wil Cairns toch nog een kans gunnen. In de middag zijn Frank en ik naar een krokodillenpark geweest, dit op aanraden van Christiaan (die we spraken op de verjaardag van Cees en Geert). Het was een 3 kwartier rijden en toen kwamen we aan bij de krokodillen fokkerij. Ja, een fokkerij. Daar maken ze van de krokodillen hele mooie en goede portomonee's, tasjes en meer van de krokodillen huiden. Wat ons eerst een top atractie leek viel uiteindelijk een beetje tegen, in een bootje op de rivier varen en een krokodil voeren. Het was natuurlijk wel leuk om een krokodil te zien springen naar een kippenkop, maar verder was er niet veel aan. Iets later was er een leuke show waar eens duidelijk werd gemaakt hoe hard krokodillen bijten. Het geluid dat werd geproduceerd toen de kaken op elkaar gingen was echt niet te geloven!

Ondertussen hebben we het film kijken op de ipod uitgevonden. Als we naar de internet cafe gingen met snelle internet, stond er zo een film op onze ipod. In de avond is er voor ons vrijwel niets te doen. Het is snel donker en we zitten maar in de Van, met een filmpje vliegt de tijd. Ook ben ik aan het downloaden begonnen van de Dragonball Z serie. Gewoon leuk om weer de tekenfilmpjes van zeker wel 5 jaar geleden te zien.

Helaas hebben we voor de verder rest niemand meer gehoord over het feit dat onze auto te koop staat. Om nu de mensen in Cairns meer te bereiken besloten we advertenties te maken en die door de stad te hangen. Met een prijs van $3300,- hing onze auto in hostels, internet cafe's en hingen ze aan muren. Na 2 dagen waren bijna al onze advertenties verdwenen maar we hebben geen telefoontje gekregen. Dan maar nog een keer ophangen en even weg. Iedere dag in Cairns werd een beetje saai. We besloten wat kilometers naar boven te maken. Toen we in de Lonely Planet lazen dat in het noorden vooral regenwouden te vinden waren besloten we om in Port Douglas te verblijven voor 2 dagen. Port Douglas is klein, touristisch, relaxt sfeertje en heeft een best leuke strand. Tot onze verbazing kwamen we in Port Douglas een seafood restaurant tegen genaamd Finz. Wat een toeval, want die zit ook in Nieuw Zeeland en heeft er heel veel van weg. Dag 2 in Port Douglas hebben Frank en ik een dagpas bij het internetcafe gekocht. Lekker onbeperkt downloaden de hele dag door! Nu niet denken dat we dan echt alleen maar binnen zitten en ons hoofd een beetje verkleurd door de stralen van de monitor. In de middag was het lekker zweten-warm en toen ging ik ook lekker in mijn stoeltje zitten luieren!

Komen we terug in Cairns zijn weer onze advertenties weg. Nu besloten we de prijs van de auto te verlagen naar $3000,- en advertenties te maken met van die scheur strookjes, dan konden we zien hoeveel mensen ons telefoon nummer hadden meegenomen. De rest van de dag was het lekker 33 graden. Heerlijk lagen Frank en ik aan de lagoon te zonnen en ondertussen te hopen dat we werden gebeld voor de auto.

De volgende dag zijn er slecht 2 van de 36 briefjes afgescheurd. Nu hadden we het echt gehad. Ondertussen hadden we namelijk al een advertentie op internet gezet van de auto voor $3500.- in Brisbane en Sydney en daar kregen we toch best veel reacties op. Nu was het wel zo dat als we terug zouden rijden naar beneden, dat we de auto per direct moesten verkopen. We hadden samen namelijk maar net genoeg geld voor de benzine en 2 overnachtingen, niet meer. Na een telefoontje naar lieve ooms Geert en Rene konden we meteen naar Brisbane rijden.

1700 Km is het van Cairns naar Brisbane. 2 Dagen zaten we van 6 tot 6 in de auto, maar we hadden het gehaald! Hoe fijn was het op het moment dat we in Helensvale aankwamen dat Frank en ik huize Derwent Avenue voor een paar dagen voor onszelf hadden. Zo konden we lekker rustig de auto uitruimen en schoon maken, heerlijk slapen, en genieten van een huis. Het is gewoon heerlijk om s'avonds met een fast food pizza en een film op de bank te hangen. Maandag 28 april gingen Frank en ik naar Brisbane. Daar hadden we afgesproken met Jake uit England. Jake vond de auto geweldig! hij hoefde geen proefrit, geen controle qua spullen en het mooiste; Jake wilde niet eens afpingelen. Na 10 minutenen zaten Frank en ik met $3500,- cash in de trein te glunderen! En toch was het wel vreemd, iemand anders in onze auto te zien rijden en er zelf nooit meer in te rijden. Die avond gingen we dat eens goed vieren door bij Cees en Liesbeth pannekoeken te eten van Koopmans! Lekker!

Door het gezelige etentje van de dag ervoor wisten Frank en ik dat de pretparken in de buurt 50% kortingen gaven aan locals. Met 1 papiertje kregen Frank en ik gemakkelijk 50% korting bij Warner Bros Movie World. Het was er de hele dag leuk. Gelukkig niet te druk met jankende kinderen, ook voor ons atracties en in het hele park een hele leuke sfeer door de thema's. Die avond gingen we met Nigel, Phill en Mitchell naar de bios. De film untracable hadden we gezien. Pas vanaf toen merkte ik dat film zonder ondertiteling misschien wel leuker is om te kijken. Maar dan moeten de mensen geen accent hebben, want anders volg ik het niet meer.

De volgende dag nog snel wat huidhoudelijke taken gedaan en s'avond haalden we met Marieka Rene van het vliegveld. Gelukkig dat Rene er was, want ik was de pizza's spuug beu.

Voor de rest is er niet veel meer gebeurt in Australie. Etentje hier, etentje daar. Nog wat shoppen. En toen was het tijd om Qantas te laten weten dat we al in Brisbane zaten en dus niet Maandags eerst van Cairns naar Brisbane vliegen, om vervolgens door te gaan naar Hongkong. Alleen was dat lastiger gedaan dan gezegd, blijkbaar. Omdat we een ticket hebben van Cairns - Hongkong en niet in Cairns beginnen, zouden we een nieuwe ticket moeten hebben. De kosten: 100 Euro en $75,-. En dat terwijl we aangeven dat we gewoon in Brisbane in stappen en Qantas onze stoelen op de vlucht Cairns - Brisbane kan door verkopen. En eigenlijk mocht de telefooniste het niet zeggen, maar op het vliegveld kon men wel vluchten annuleren zonder kosten. De volgende ochtend gingen we dan al vroeg naar Brisbane Airport. Daar werden we vriendelijk geholpen en erop gewezen dat we niet maandag zouden vliegen, maar de volgende dag, zondag, oeps.

En vandaag was het voor de zoveelste keer in bijna 5 maanden dat we vroeg moesten opstaan. Om half 10 waren we op het vliegveld. Nu wist Frank dat hij te veel bagage had, maar met een beetje geluk... Helaas had de douane door dat Frank zijn handbagage tas meer dan 7 kilo woog. Op zijn ticket werd genoteerd dat hij overgewicht had (de tas). Hoeveel de boete voor 2 kilo zou zijn wist meneer niet, $100,-, $200,-... Nog voor de gate stopte Frank al zijn zware spullen bij mij in de tas. Toen de mensen bij de gate Frank zijn tas controleerder was er niets aan de hand en zo konden we aan onze vlucht beginnen. Overigens. Toen we zaterdag ochtend al op Brisbane Airport waren toen kregen we al stoelen aangewezen, bij de exit (vanwege mijn lengte). Wat een fijne plaatsen zijn dat zeg! Onze benen konden alle kanten op, dat wil ik wel vaker (als ik vlieg). De vlucht duurde bijna 9 uur maar door wat films schoot de tijd aardig op. Eenmaal in de trein van Hongkong Airport naar de stad kwamen we erachter dat we eindelijk in een echte stad zitten. Overal hoge gebouwen, verlichte reclame borden... Allemaal super om te zien! Met een gratis shuttle bus werden we vlak bij ons hotel afgezet. Door een verkeerde boeking moesten we 1 nacht (deze nacht) extra boeken. De goedkopere kamer was er helaas niet voor de nacht, maar wel een leuke luxe die we ook met korting boekten. Op onze kamer aangekomen was het echt 'hemels'. Mooie etage, bedden, badkamer en 42' lcd tv! Maar dit is wel voor maar 1 nacht, dus we moeten er niet aan gehecht raken. Ook zit er bij deze kamer gratis ontbijt en 24 uur internet (vandaar mijn verhaal nu). Bij het hotel in zijn geheel zit er een gratis gym. Natuurlijk hebben we daar vandaag al even gebruik van gemaakt! Dat proberen we ook nog de komende dagen vol te houden.

Nu hebben we dus 4 vollge dagen Hongkong! 1 dag gaan we naar Disney. De prijzen hier zijn trouwens echt goedkoper, Disney entree is maar 24 euro! Maar goed... nu is het nog even genieten en dan weer terug naar bootcamp...

ANS

Hoy Jurgen leuk om weer lets van je te horen.
Had natuurlyk van Frank al gehoord van dle luxe kamer dat ls dus weer genleten. En dan nu al gesport dat komt vast wel goed met jully. De laatste weken wat rustlg aangedaan hebben jully het toch leuk afgesloten ln het huls van Geert en Rene.
Na een paar gezelllge dagen met Rene kwam het vertrek naar HONGKONG waar je nu bent .
Wens je samen hele fyne dagen en genlet ervan.

Tot vrydag veel Llefs van Ans.

Big Daddy

Hee Kerel,
Tis inderdaad bijna weer zover.
Geniet ervan zolang je kan en probeer nog dingen mee te maken want straks kan het niet meer.
Het ldraaien vandaag bij VOW ging Joey goed af en er zullen nog wel meer feestjes komen.
Oh ja, ook in Den Bosch bij de Avans Hoggeschool vetelde ze al dat jullie weer met de barbeque mogen komen draaien.
Verder, ik zie je vrijdag wel.
Pas goed op de laatste dagen samen met Frank en kom veilig thuis.

grr
Big Daddy

Jeroen C.

Heey jongen...

ik vind het sowieso toch een leuk verhaal :D:D
en die kamer is indd wel luxe zeg.. sow hey.. die badkamer en tv :S:S echt genieten..

sowieso nog heel veel plezier bij disney.. en ook heel erg relaxed dat de auto zo gemakkelijk verkocht is aan iemand die niet af wilde pingelen... nu niet gaan brassen metdat geld heh ;)

ik heb vrijdag vrij genomen.. dus uitgebreid de tijd om jullie een warm welkom te heten.. want dat is het sinds 1 dag in nederland.. warm..en de vooruitzichten zijn niet onverdienstelijk.. dus jullie vallen weer eens met jullie neus in de boter :D:D

groeten Jeroen
nou tot vrijdag en maak er nog wat van

Geert

Hoi Jurgen en Frank,
Hong Hong, jullie hebben inmiddels nogal wat wereldsteden op jullie lijstje staan. Dat is inderdaad nog eens een stad, zeker met al die chaotische aziatische lichtreclames. Zijn jullie al met het pondje de rivier over geweest naar Hong Kong Island??
Heel veel plezier nog samen, sluit het goed af, een reis om nooit meer te vergeten.
Ik zie jullie dit weekend nog even, maandag vlieg ik weer die kant op om weer naar Australie te gaan....
by the way..... het is heerlijk weer hier, dik boven de 20 graden en strak blauwe luchten... komt jullie zeker bekend voor.
doei tot vrijdag
Geert

Monie

Hey Jur..
Wat een heerlijk verhaal weer! De laatste zeker!!???
Geniet er nog even van en sluit het inderdaad goed en bewust af!
Tot vrijdag denk ik dan?!

xxx

ties

heey
is toch weer een leuk en lang verhaal
nog veel plezier de laatste dagen en tot snel alweer
is nu echt aftellen
x