Melbourne (3)

Ja, alweer Melbourne.

We waren in Mildura. Daar hadden we een paar dagen extra geboekt zodat we op zoek konden naar werk. Ik weet niet of ik het al verteld heb maar daar stroomt een rivier waardoor de grond daar zeer vruchtbaar is en het vol staat met wijn-plantages. Maar om te werken, heb je een belasting-nummer nodig. Nu heb ik die al aangevraagd (9 Jan) maar Lisanne en Frank nog niet. Dat hadden we dus gedaan, want als je geen tax hebt dan mag de werkgever iets van 60% inhouden... Op de camping was het weer heerlijk afkoelen in het zwembad. Tijdens het eten hebben we besloten dat een klein campeer tafeltje geen gek idee is. Toen mijn pasta net van de kook was en ik die op mijn bord wilde laten kiepen, kwam er een druppeltje op mijn vinger. Dat veroorzaakte een automatische 'au!' waardoor ik mijn bord iets rechter probeerde te houden en tegelijk mijn vinger aflikken. Dat lukte niet helemaal, aan de andere kant van het bord stroomde mijn eten eraf, recht op mijn blote been. Dit was nog pijnlijker, maar gelukkig stond ik zo onder de douche, en heb ik niet eens een blaar overgehouden.

De volgende dag was hetbasicly het zelfde verhaal. Internet (om te kijken naar een reactie over het belastingsnummer), zwemmen en als verandering Hungry Jack's als eten. We hadden trouwens nog steeds niets gehoord van de tax, dus hebben we besloten om gewoon op reis te gaan en onderweg te kijken wanneer we een tax nummer hebben zodat we nog voor Nieuw-Zeeland ergens een weekje kunnen werken. Maar goed, Hungry Jack's... Lisanne deed niet mee, want die denkt aan de lijn en geld. Frank bestelde voor mij en had een heerlijk uitziende double whopper. Die wou ik al, maar ik neem niet hetzelfde, en toen zag ik de Ultimate double whopper! Heerlijk in mijn handen, klaar om opgegeten te worden had ik die burger in mijn hand. En toen rook ik iets vies, ham. Dat hoort niet op mijn burger, dus even ontleden. Oke, opnieuw. In mijn mond en daar gingen alle smaken en sappen... en vet. Uehhlll. Helemaal niet zo lekker als ik had gehoopt! Heel zonde dus want dat zou een van de laatste keren fast-food worden in korte tijd. We hebben namelijk besloten dat Februarie een gezonde maand wordt.

Zo, camping zit erop, tijd om weer op reis te gaan. Maar niet zonder muziek. Al langere tijd geleden hadden Frank en ik besloten om een nieuwe radio aan te schaffen, zodat we fatsoenlijk naar onze muziek op de ipod's kunnen luisteren en ook cd's kunnen afspelen. De dag ervoor hadden we een paar auto-winkels geprobeerd maar alles zat blijkbaar voor de hele week vol. We hadden wel een adres van een garage gekregen, maar die was de dag ervoor niet open. maar nu het een nieuwe dag was konden we toch maar even langs gaan en hopen dat ze diezelfde dag een nieuwe radio in konden bouwen, en het kon. Het maakte niet uit welke radio het was, ze deden het. Wij terug naar een auto winkel en daar een Dominator gekocht die was afgeprijst en nu maar $40,- kostte. Om 2 uur stonden wij bij de garage en na een uurtje wachten (papa doet dat veel sneller) en $78,- armer konden wij de weg op mét muziek! Na heel lang rijden kwamen we aan in het plaatsje Warracknabeal, een heel erg rustig plaatsje met weinig te doen, maar toch een paar dikke BMW's voor de plaatselijke supermarkt. Onze overnachting op Yarriambiak Creek Picnic Area was goedkoopen de toiletten/douches waren schoon, goed genoeg dus.

Voor alle duidelijkheid. We hadden besloten om nu aan onze reis terug te beginnen naar Brisbane, via de Great Ocean Road, Melbourne, Canberra en Sydney. Waar we gister ook achter kwamen is dat als je een auto koopt, je em binnen 14 dagen op je eigen naam over moet laten zetten, anders krijg je een boete. Nu is de auto geregistreert in Queensland (Brisbane enz.) dus daar komen we toch. Maar we hebben de auto 9 Jan gekocht, dus zitten we al over onze 14 dagen. We kunnen de papieren zo 'bewerken' dat we er 29 Jan van maken. Maar om binnen 2 weken in Brisbane te zijn, is het racen. Dat hadden we die dag dan ook gedaan, vroeg opstaan en rijden maar. In Warrnambool aangekomen (voor de Great Ocean Road) sloegen Frank en ik ieder nog een cd (TheRoots & Jamiroquai) in voor in de auto en zo konden we weer verder. Helaas zat het weer niet mee, maar toch heeft Lisanne ook even kunnen genieten van de 12 Appostelen, de vliegenen de London Bridgerots of zoiets. Omdat Frank en ik zo te spreken waren over onze eerste camping genaamd Aire River East Camp Ground, gingen we daar weer naar toe. Helaas was het flink bewolkt (geen sterren), en waren er veel minder mensen...

Gister avond mocht ik in de tent. Alleen werd ik wakker en was het koud, maar erger was dat het regende. Gelukkig niet hard zodat de binnentent niet nat werd maar het was wel vervelend toen we vanochtend weer vertokken. We stonden om 8 uur op, en om 2 uur waren we in Melbourne. En nu, weer op internet bij op dezelfde computer als eerder. Even wat nieuwe muziek gedownload zoals de nieuwe Madonna en Lenny Kravits zodat we straks weer flink wat kilometers aan het maken zijn. Ook gaan we straks uitzoeken ofdat we echt binnen 14 dagen de auto moeten overzetten, of dat we na onze handtekening gezet te hebben binnen 14 dagen in Queensland moeten zijn. Anyway, we zien wel. Helaas is het bewolkt en een beetje vies, gelukkig is mijn huidje bruin (aangezien mijn billen wit zijn), maar de komende dagen moet daar verandering in komen (het weer dan). Gegroet en tot snel!?

P.s. nog een filmpje van de zeehonden van toen. Deze zeehond is op zoek naar zijn mama maar kan haar helaas niet vinden.

Reacties

Reacties

Ans gevers

hoy jurgen weer een mool verhaal en natuurlyk ls dle muzlek belangryk voor jully. leuk om nu met zyn 3 te relzen en om samen dle tocht te maken. en volgende keer ook een fllmpje van jouw want dat was toch wel leuk van dle 2. groetjes Ans.

jeroen C.

hier een iets uitgebreider verhaal.. :D:D

maar hier geld ook weer hetzelfde als bij frank..

heel veel plezier nog en maak er wat van.. en maak nog eens een mooie reclame met veel vrouwen er in..

is wel aan jullie besteed toch :D:D

gr Jeroen

Linda Pex

Bedankt voor de kaart voor mijn verjaardag.

Nog heel veel plezier daar!!!

De taart houden jullie tegoed.

Gr Linda

Ronnie

Heey JK

alweer eventjes geleden dat ik je site bezocht heb!!

heb net eventjes de verhalen gelezen die ik gemist had :)

blijft leuk om te lezen en te zien (foto's) hoe jullie het daar hebben.

hopelijk vinden jullie snel iets van werk!

ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaaltje :)

groetjes en veel plezier verder!!

Ronnie

Rianne

Wat een gedoe met al die wet en regelgevingen. Dat moet je er niet bij hebben als je heerlijk rondtrekt.

Oma

Hallo reizigers wat een verhalen krijgen we van jullie ,Geert is vandaag vast afgereisd naar Dorea en morgen dan weer naar huis ,hij heeft nog net foto,s kunnen maken van de sneeuw ,gisterenavond zijn Jan en Nel en Marco nog even dag wezen zeggen .
groetjes en we zien de volgende mail wel weer ,liefs van Opa en Oma,

joey b

ja hoor daar is die eindelijk......heee jongen alles goed daar.hier wel.het was echt een top carnaval dit jaar.ik heb op de auto van de jetsers gedraait was de eerste keer maar wel meteen goed.zaterdag in je hometown zijtaart was echt super lekker weer,veel mensen en een sfeer jongen was mooi.zondag in veghel was ook heel mooi,lekker weer ook veel mensen langs de kant,en gedraait met je vader lachen man.hij had iets gevonden op zijn mixer.moest je je mic.gebruiken en pitch indrukken dan kon je lachen jongen.kreeg je een heel hoog stemmetje of heel laag,echt lachen.maandag was erp aan de beurt,kon ik helaas niet bij zijn,moest werken.was ook mooi heb ik horen zeggen.dinsdag was optocht eerde,pokke weer man,koud,nat.maar wel een mooie optocht daar.daarna straat carnaval op de markt,was de bom niet geweldig weer maar wel sfeer daar deden wij het voor.jullie pap had alles onder controle super geluid.zondag ook nog na de optocht in het hart gedraait was echt drukkkkk.ik was daar om 16.oo en tot 02.30 ram vol die tent.de wilden niet naar huis.en een vecht partij binnen,lia pakte toen de.mic.en riep naar de mensen of ze ander mans carnaval niet wilde verpeste en toen was het weer rustig heeft dus geholpen die speech.dit keer was ik met max is toch anders als met jou.op een positieve manier dan he,maar dat snap je wel.ik spreek je snel weer moet nu naar je pa even cdeetjes afgeven.veel plezier nog daar doe de andere de groeten.laterzz grtz dj joey

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!