Tokyo

Zo zo.

Antwoord! we zijn in veiligheid en hebben schadeloos Tokyo bereikt!

Nou ja, ik kan wel een kontmassage gebruiken, aangezien ik slechts 3 keer heb opgestaan omdat Lisanne naar de wc moest. En zoals gepland. Ook nog geslapen! Helaas maar de helft van de rit (londen-tokyo) geslapen, maar de rest heb ik nuttig gebruikt: ik heb Rat-a-toulle of zoiets gekeken. Nee zo spannend is het niet, want hij ligt in de Free Record Shop voor maar 20 euro, een aanrader is het wel.

Maar hoe ik op internet zit. Natuurlijk ik het Yahoo internet cafe. Daar/hier kun je gratis internetten op vertoon van je paspoort. En het is niet zo druk, dus lekker rustig vliegtuigjes kijken en hier een beetje brabbelen. Wel een lastig toetsenbord, aangezien je gemakkelijk overschakeld naar de japanse letters....

Nog meer? Over 5 uur zitten we weer.... Nu naar sydney. Ook dan weer proberen te slapen, want hier is het nu 3 uur in de middag, en we komen in Sydney aan rond een uur of 7 in de ochtend. Maar eerst even naar wat Hi-tek spullen kijken en misschien vind ik wel een gepaste fotocamera voor mij! Over hi-tek gesproken. Als je hier op de wc zit, kun je na afloop wat water tegen je kringspier aan laten spuiten, door een enkele druk op de knop! Nee ik heb het (nog) nier geprobeerd, en Frank durfde ook niet....

Groeten en zoals dit toetsenbord voor mij vertaald:

(nu geeft die geen japanse letters....)

Jurgen

P.s. Lisanne wees me er net weer op, of ik moet zeggen herrinderd (?). In Londen ging het inchechen bij de gate niet helemaal vlekkenloos. Ze was niet helemaal duidelijk, maar er was geen naam toegevoegd bij mijn stoelnummer (48B), maar dat was zo gefixt, met mijn uitmuntend vloeiend engels ;)

HO! SUPER SNELLE BITCH-ASS UP-DATE!!

Het is maar goed dat we online zijn gegaan. ik zal het even uitleggen.

Heel fijn, De vlucht naar Sydney is vertraagd. Hij gaat nu pas om 22.15 i.p.v. 20.30. Dit betekend dat we onze vlucht van Sydney naar Brisbane missen, nog langer wachten... Maar heel fijn van Activity international is, is dat vluchtwijzigingen vrijwel direct worden veranderd op www.mytripandmore.com. Daar zagen wij staan dat: we een vlucht hebben van Tokyo - Brisbane, niet overstappen dus, en in totaal iets meer dan 2 uur minder hoeven te vliegen: YES! Wij dus naar de info balie waar ze wat weten van onze luchtvaart maatschappij: Quantas Airlines. Daar begreep het vrouwtje met het lieve gezichtje er eerst niets van, maar zei informeerde weer en bevestigde onze nieuwe vlucht! Daar werden we afgeluisterd door een andere balie medewerkster die ons misschien pas heel laat wilde gaan omroepen! Aan de ene kant wel jammer dat dit niet gebeurt, wand zelfs de balie medewerkster kon onze namen niet uitspreken... Maar goed, nu vliegen we eerder ensneller!

En de fotocamera is gelukt.Eerst kreeg ik complimenten vanwege mijn te toffe schoenen(bedankt Joey) en 5 minuten laterwilde meneer mijn horloge bekijken! Ik kan mezelf dus wel een beetje japanner noemen... Maar de foto camera. Volgens mij heb ik wel een lekkere voordeel hier qua money... Ik kreeg geen korting, maar dat zou alleen maar een extra zijn geweest. Specificatie: Sony CybershotDSC-H3 (Carl Zeiss lens, 8.1 Megapixel, 10x optische zoom, Full HD 1080, zwart) Sony memory Stick Pro Duo (4 GB) en een extra accu van Sony (type G) Dit samen in euros? Iets meer dan ik wilde uitgeven maar hoogst waarschijnlijk zeer de moeite waard: 340,-. Als iemand dit wil nakijken in Nederland?

Zo is het wel weer genoeg. Anders wordt mijn bericht te lang en dat is ook niet leuk lezen.

Big Daddie

Al doende leert men.
Lekker is het rouwens dat jullie een paar dagen bij Geert en Rene kunnen bijkomen.
Verder zijn de eerste "vreemde" levenservaringen alweer opgedaan.
groetjes paps en mams

Geert

Zo'n toilet lijkt me wel lekker, zou je er speetogen van krijgen??? Ik zou het toch maar eens proberen,
alles moet een eerste keer zijn, toch!!
See you tomorrow
Geert

Oma

Wat fijn om jullie reisverslag te lezen ,hopelijk blijft het vlot gaan ,en zullen jullie blij zijn als het Woensdag is en je Geert en Rene ziet .groetjes Oma en Opa.

Tes en janneke

mooi dat je van je liet horen,
en de groeeeetjes van janneke!

kluf joe,
kus

Iris

Nou zo te horen gaat het goed daar :D :P ik zal ze bij de free op de hoogte brengen :P tenminste als ze het allemaal zelf nog niet hebben gelezen... ennuh die cam lijkt vast op de mijne... maar dan is die van jou denk iets nieuwer en beter... nou heel veel plezier de komende maanden...!!! groetjes

Big Daddie

Hee knul van me,

Leuk souvenier heb je gekocht in Japan. Goede keuze zou ikzelf zeggen en ook als ik de kieskeurig site mag geloven want daar wordt de foto camera met hoge cijfers beloond.
8,1 megapixels en 10 optische zoom moeten garant staan voor leuke foto`s, dus ik zou zeggen doe je best.
De prijs zal ongeveer gelijk zijn met hier maar het blijft natuurlijk een hele leuke herinnering aan je rondreis en tussenstop in Japan.
Veel kusjes van je vadertje. oh en natuurlijk ook van moedertje zegt ze nu.

Monie

Zo. al goed geshopt dus!
Tjee, wat zullen wij snel veel/mooie fotos te zien krijgen!! :-p

xx

Rianne

Hoi Jurgen,

Zoiets heet nou een bidet en vindt je ook in Parijs. Ik zou het zeker proberen. Ja Aziaten zijn denk ik toch wat schoner dan wij met onze veegpapiertjes. Mac heeft niet voor niets een fles op toilet staan. Het verschil tussen wat jij hebt gezien en het systeem van Mac, is dat Mac het met de hand moet doen en wat jij gezien hebt is wat luxer. Trouwens je wilde toch een kontmassage wie weet helpt het.