Helensvale (2)

Toch niet alweer een berichtje.... Helaas wel ja.

Nu we toch de luxe hebben om smorgens of savonds op internet te kunnen dan maken we er ook gebruik van he... Want straks gaan de de wildernis in (sydney).

Eergister was vermoeiend! Frank en ik hebben Surfers Paradise 7 uur lang rondgeslenterd. Wel leuk aangezien ze hele leuke winkels hebben zoals: Ed Hardy, Warner Bross, Adidas, Hard Rock Cafe en nog veel meer. Toe de zon scheen, moesten we natuurlijk wat mooie opnamens maken van het strand. Frank dus de camera gepakt en van de ene kant naar de andere gefilmd. Nog voor onze opnames dacht Frank dat we sjans hadden van 2 meiden die steeds omkeken. Maar goed, wij zijn zo stoer dat we hun konden negeren! Op een gegeven moment loopt er 1 van hun naar de zee, en de ander naar de Lifeguard. Die lifegaurd komt naar ons toe en vroeg of we die meiden hadden gefilmd: Natuurlijk niet, zo mooi zijn ze niet. Maar hij uitgelegd dat ze op het strand allemaal een beetje bang zijn om zomaar gefilm te worden dus of we een beetje konden uitkijken. oke, alles prima. Komt er een gast vanuit de richting van de zee naar ons toe gelopen, of hij de film mocht zien: natuurlijk. Hij voor schut, omdat die meiden dachten dat we hun filmden. En allemaal lullen dat men anders gearresteerd kon worden en bla bla bla. He, I'm from Holland, where the fuck you from?!

Gister was het weer lekker. Weer in de vorm van het weer en alweer! Ik zal jullie de detail besparen al het gaat over hoe lekker het is om in het zwembad van de zon te genieten. Gister was het trouwens een graad of 30. Maar we zijn hier niet om alleen te zonnen. In de ochtend waren we dan ook naar Witches Falls geweest. Niet echt iets bijzonders, maar wel een leuk stuk rainforrest om een anderhalf uur te wandelen. En daar ben ik dan ook de eerste natuurslachtoffer geworden (losstaand van de vele muggen die hier scoren). Nog een kwartier te lopen en ik kijk naar beneden, zit er een beestje op mijn enkel. Ik nog eens goed kijken: een bloedzuiger!!! Eerst had ik me voorgenomen dat als er eentje op me zou zitten ik eerst een foto wilde maken, maar die gedachte was allang verdwenen. En glibberig dat ie was! Toen ik eraan trok ging eerst de ene kant eraf, terwijl hij aan de andere kant gewoon door ging met zuigen! Maar die heb ik er gelukkig ook af gekregen.

Om nog even wat te drinken zijn we naar Polish Place (ja, hier zitten ook polen) gegaan. Daar zaten we met een lekkere cola, gebakje, mooi uitzicht en een nog steeds bloedende enkel. En toen kwam de sensatie (tada). Toen de Lorrekietjes (of zoiets) door hadden dat wij slagroom en suiker op tafel hadden hadden ze enorme interesse. Eerst kwam (duidelijk) de leider bij ons aan tafel maar na een tijdje werd het een gekke huis over wie welk stukje at! En geschreeuw en flapperende vleugels, maar wel ontzettend leuk natuurlijk.

Eenmaal thuisgekomen nog even lekker van de zon genoten (zie foto's). En toen was het weer tijd om actie te ondernemen. Frank en ik in de auto gepakt (ja, ik ben hier de chauffeur) en op naar Harbour Town. Dat is weer zo'n shoppingmall alleen nu met veel meer kleding merken en alles in de uitverkoop. Daar is Frank nog geslaagd in de Nike Outlet en ik kon het niet laten op wat hele gave singles te laten staan in de cd winkel. Overigens zijn de cd's hier goedkoper, Ook veel nieuwe zie ik hier al staan in de 3 voor +/- 25 euro bak staan.

En nu. Zo gaan Geert en Rene net als iedere zondag hardlopen met vrienden. Waar ze gaan harlopen zijn heel veel wilde kangaroo's. Hopenlijk vandaag ook, want vorig jaar viel het wel mee. Nou goed. Straks dus weer de camera uitproberen. Vanmiddag gaan Frank en ik naar Brisbane. Nu is het weer toch niet zo super dus een mooie gelegenheid om o.a. een fotocamera-tas te zoeken.

Nou, voor jullie welterusten!

Rianne

Hoi Jurgen,

Wij zagen op het nieuws (BBC) dat het behoorlijk slecht weer is in Australie. Veel regen en overstromingen. Jullie hebben daar geen last van zo te lezen.

Oma

Wat leuk joh om die verslagen van jou te lezen en wat hebben jullie een fantastische tijd en al hele mooie foto,s ,dit word een tijd voor jullie om nooit meer te vergeten ,veel groetjes uit Zijtaart Oma

Ronnie

heey jurgen hoe is het daar ???

mooie foto's en mooi om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben daar :D.

ik kijk al weer uit na het volgende bericht!!

groetjes Ronnie

Marco

Heej Jurgen!

Alles naar wens zo te zien! goedzo

Pas je wel een beetje goed op je kleine zusje?

Fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes Marco

Mighty Mo

Jelly!

Ik voelde mij al zo zielig toen ik vanochtend naar helliemond reed om te gaan werken.. aangezien ik zo ongeveer de enige ben.. nu ik jullie foto's zie wordt dit gevoel niet echt minder.. damn it, wat een weertje daar! Lekker hoor!

Vanavond iig lekker feesten @ Night B4.. wordt vast wel weer gezellig..
Fijne Kerst!

kussie

ans

hol jurgen alles gaat goed wat heb lk al genoten van je fotos en fllms maar jullle hebben er nu al n geweldlge vakantle op zltten wens je een goede rels naar sydny en een geweldlg 2008 om noolt te vergeten ..dan gaat het echt beglnnen voor jully maar dat gaat wel lukken ben dan ook trots op jully wens jully heel veel succes samen groetjes ans.

Bart Zwartjes

Hey Jurgen,

volgens mij hebben jullie het wel goed naar jullie daar! Ik probeer je verhalen zoveel mogelijk bij te houden. Even een compliment voor jou, want ik vind dat je de verhalen echt leuk verteld daardoor blijft het ook boeiend om te blijven lezen!!!

Veel plezier nog daar en geniet er nog even van!

Groeten,
Bart