Helensvale (3)

6 dagen later..

Ik hou er helemaal niet van maar toch: Merry Christmas everyone! Voor de duidelijkheid: hier is er maar 1 kerstdag. Onze bekende 2de kerstdag (de extra dag vrij) kennen ze hier niet. Hier is 2de kerstdag Boxing Day. Ik weet niet of je het zo goed schrijft, maar je spreekt het wel zo uit. Maar goed mijn 1ste kerstdag. De eerste aan de andere kant van de wereld. Het weer zat toen en de afgelopen dagen helaas niet helemaal mee.... Minstens 22 graden, brrrr. Niet dat dat een rede voor mij is om niet in het zwembad te plonsen, maar ik had liever een bloedhete zon op mijn bolletje. Die is trouwensde dag voorkerst een beetje bijgeknipt, want dat was weer nodig. De eerste de beste kapsalon die we in de shopping mall tegen kwamen was voor mij een goede test om te kijken hoe mijn engels is, je kent kappers. Mijn gesprek met de 19-jarige-beginnene-volgepoederde-maar toch mooie kapster was niet helemaal soepel, maar zelf was ze ook niet helemaal op aan het letten, ik was dan ook zo weer klaar maar nu kan ik er toch weer even mee vooruit. Die avond hebben we trouwens gegeten bij vrienden van Geert en Rene, Marcel en Marieka. Daar heel gezellig met andere vrienden waaronder een stel uit Den Bosch en een Englels gezinnetje. 1ste kerstdag was niet veel bijzonders. S'avonds met Marcel en Marieka de door Geert gemaakte traditionele gevulde kalkoen gegeten. Wel lekker, maar net als zijn cake, mijn moeder kan beter ;)

2de kerstdag is dus Boxing Day. De dag waarop vele winkels hun hele vooruit de deur uit willen hebben en daarom met lekkere kortingen komen. En dat was te merken. Het was druk in de shopping mall, niet in de winkels die niet mee deden met de kortingen, maar waar ook maar een beetje korting was, bomvol! Dat was trouwens voor de zoveelste keer dat we in de shopping mall waren, waardoor het ons nu toch wel een beetje de neus uit komt.

De dagen die daarop volgden waren niet heel bijzonder. Nog steeds een lage temperatuur en af en toe regen, waar ze hier heel blij mee zijn. Vanwege het watergebrek zijn een aantal dingen verboden. Waar de gemeente op let is dat per persoon gemiddeld niet meer dan 140 liter per dag wordt verbruikt. Hierdoor mag je dus niet je planten water geven, de auto wassen, een bad nemen en het belangrijkste, het zwembad aanvullen. Maar goed, ik heb Harry Potter altijd nog. Helaas heb ik het 7de en laatste boek in ongeveer 3 dagen uitgelezen. Echt super spannend en zo mooi geschreven: ik wil dat er nog een vervolg komt! Voor de rest was het toch maar weer een beetje slenteren in de shopping mall en lezen dus, wat er voor heeft gezorgd dat ik in een dd(dikke dip)kwam. Maar vandaag werd weer leuk.

Alhoewel de dag met druppels begon zijn frank en ik naar Currumbin Wildlife Sanctuary gereden. Of terwijl, we hebben een dierentuin bezocht. Daar toch wel leuke dieren gezien die ik niet eerder heb gezien, zowel op tv als op internet. Er waren toch wat tegenvallers. De kangaroos zijn van dichtbij heel lelijk, en ze lagen heel duf op de grond. De tasmaanse duivels waren waarschijnlijk aan het slapen want ze waren nergens te bekennen, en de dingo's lagen ook te slapen, maar wel in het zicht... Maar dit was toch niet zo erg gezien de foto's die ik heb gemaakt van wat koala's. Hoewel ze over het algemeen 20 uur per dag slapen zijn ze toch onderdeel van de zoo en moeten dus ook aan het werk: als fotomodel. Om het half uur werden ze afgewisseld en moesten ze de betalende klanten vergezellen op de foto. Natuurlijk hebben frank en ik dit ook gedaan. Natuurlijk is het wel een beetje zielig, maar het is wel een once-in-a-lifetime-opportunitie. Maar helaas, de fotograaf werkte niet mee en daardoor zijn we niet helemaal tevreden over onze look.....

Omdat ik op de terugweg de weg een beet je was kwijtgeraakt zijn we maar doorgereden naar Surfers Paradise, waar de winkel is. Daar zijn we, met mooi weer, in de Q1 gegaan. Uitleg. De Q1 is de hoogste bewoonbare 'toren' van de wereld. In 43 seconde schiet je van de begane grond naar de 77ste verdieping. Eenmaal boven echt een super uitzicht, met hele mooie bar en goede muziek. Dit was echt het geld waard. Maar lang genieten zat er niet in. We moesten weer naar Helensvale om vanuit daar naar Marcel en Marieka te gaan om daar te eten. En ik lieg niet, haar spagetti was echt lekker! Daarna zijn we naar de Golden Compass geweest, helaas zonder ondertiteling... En voor de mensen die meteen willen reserveren omdat ik die film ook heb gezien, het is niet veel. Ik snapte de lijn niet en er komt een vervolg, wel zitten er mooie computer beelden in.

En nu. Nu is het alweer bijna middennacht. Iedereen ligt op bed maar ik niet, dit is tenslotte mijn kans op de computer, want met z'n 5en op 1 computer, dan is er een lange wachtrij. Wat we morgen gaan doen is nog de vraag. We gaan s'avond wel naar een thais restaurant. Zondag dan wordt het nog wat shoppen met z'n 3en in een van de grootste shopping malls van het zuidelijk halfrond (?). En dan hebben we maandag. Dan vertrekt ons vliegtuig om 7 uur in de ochtend naar Sydney. Daar zullen Frank en ik ongeveer 3 weken zijn... Dan begint het avondtuur. Wel spannend, want nu is het een luxe vakantie, maar dan moeten we onze eigen zaken regelen. Maar daar zijn we ook voor gekomen!

Wens me succes en je hoort het wel...

Jurgen, vanuit Helensvale, Australie.

Dorea

HOi Jurgen,
goh, dat klinkt alsof jullie genoeg zijn uitgerust van de vlucht. Ook al genoeg mall's gezien. Tijd voor de echte jump. Lekker vliegen naar Sydney. Ik ben benieuwd waar jullie terecht komen. Zal wel kicken worden!
gr, Dorea

Lesley

hee grote jongen;)

wat ben ik toch jaloers met je luxe leventje.
ieder geval wel super leuk om te horen wat je tot nu toe aan ons hebt vertelt.
maar je grote uitdaging begint in Sydney succes en veel plezier!

groetjes van mij aan juliie allemaal!!

Mighty Mo

Good luck in Sidney...

kussie

Mighty Mo

met en Y natuurlijk... tja, vrijdagmiddag hoor... :-)

oma

natuurlijk ook weer een lettertje van mij ,ik denk dat wij in dezelfde dierentuin zijn geweest als jullie ,daar hebben we toen ook die foto,s laten maken die we iedereen gestuurd hebben .
veel succes met kullie volgende trip zal wel een heel verschil zijn ,veel reisplezier verder liefs Oma

Rianne

Hoi Jurgen,

Wij hebben de Golden Compass zondag gezien, mooie beelden knap gedaan maar wel erg geweldadig. Ouders gingen met kinderen de zaal uit. Het verhaal was toch wel duidelijk of in ieder geval de moraal.
Succes in Sydney en zeur niet zo over dat weer!!!
Eva is bij Tessa.

mams

hee lieverd k hou ook van jou .fijn een complimentje over mijn kookkunst. kan niet wachten tot ik weer een gezonde maaltijd voor je mag koken ahum.Maarre wil graag een foto van je aussie kapsel.

Big Daddy

Hee Kerel,
Leuke foto van jullie en Marcel en Marieka.
Grappig dat Lisanne de hoorntjes ophoud en voor jou geldt: als je haar maar goed zit.
Mis je het draaien en de muziek al een beetje?
Ben vanavond bezig geweest om e.e.a. voor te bereiden voor de Carnavalswagen.
6 toppen en twee dubbele baskasten en misschien nog twee baskasten extra. Stroom is er deze keer in ieder geval genoeg. Afijn we zullen zien (en horen)
Moet alleen de stroomvoorziening aanpassen omdat een van de twee aggregaten 380 volt is. Lekker interesant he?
Nou, zie of hoor je wel weer,
Grr
Big daddy

Staying Home

Hee mister Big Guy.
I`m glad I`l find you on the internet to wish you all the best for the year 2008.
I hope you keep your body and mind in good shape en wil return in much healty.
Warm and affectionated regards from Big Daddy, Mom and Tessa :)

Big Daddy, Mom and Tessa

Hee Kids,
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
We hebben op BBC zitten kijken, Kenonne wat een vuurwerk! Prachtig en heerlijk weer natuurlijk.
Het lijkt me echt een unieke ervaring!
Vanavond om 19:55 komt er op Veronica een samenvating.
Gaan we toch nog even kijken.
Zo nu eerst oliebollen bakken, de twee opa`s en oma`s natuurlijk en ook voor onszelf

a big Hug!!! :)

ans.

hol jurgen leuk dat lk je even gelukklg nleuwjaar kon wensen aan de telf. dat ls toch weer anders omje even te horen. en dat smlddags om 14.15 onze tyd wy moeten nog een paar uurtjes wachten.zobeglnt 2008 toch wel heel mool .wens jullle nog een moole tyd ln sydny. groetjes ans.

OPa en oma Sint

He Jur
hoe is ie.
Je hebt de hartelijke groeten van opa en oma en we hebben jullie fotoos laten zien.Ze vonden het wel erg raar dat de feestdagen daar in de zomer zijn.Moeilijk voor te stellen voor ze.We hebben nieuwjaarsgeld voor jullie gekregen en zullen het overmaken. gr jan en nel