Melbourne (2)

Het is pas 3 dagen geleden dat mijn laatste berichtje is geplaatst, maar toch komt hier al weer de nieuwe. Dit, omdat Frank en ik een tochtje gaan maken...

3 Dagen geleden was nog niet helemaal compleet...

S' middags hadden we niet veel te doen, maar op Federation Square waar ik een paar foto's van heb gemaakt, waren wat musea. 1 Daarvan was het Australische race museum. Frank wou wel even kijken, dus ik mee want buiten werd het al wat warmer. Eenmaal binnen kreeg ik al het idee dat het met paarden te maken had, maar nergens stond het duidelijk. De entree was $10,- p.p. dus ik haakte eigenlijk al af. Helaas was het meisje achter de balie wel heel vriendelijk en wou wel doen alsof we een voucher hadden zodat we 2 voor de prijs van 1 hadden: vooruit dan... Eenmaal boven werd het helemaal duidelijk, paardenraces. Het was totaal niet interesant voor ons (er schijnen meer dan 350 paardenrace stadions in Australie te zijn). Wel was het een geheel nieuw gebouw, met de nieuwste technologie, ook de wc's waren super-duper-netjes én, we waren er als enigste! Na een kwartier hadden we het dan ook weer gezien en hoe gek het ook klint en was, Frank moest toch nog even door de souveniertjes snuffelen. En nog steeds was het middag, geen etenstijd. We zagen een bord met Royal Botanic Gardens (de Melbourne versie) en werden nieuwschierig. Vreemd genoeg kwamen we uit bij een stadion. Daar waren heel veel mensen dus moest er die avond wel een wedstrijd spelen. Wij liepen dus richting een kassa om te kijken wat er te doen was en hoe duur het was. Op dat moment liep er een man heel dicht naast me, net een man die heel sneaky illegale shit verhandelt. hij zegt heel snel: 'hey, you want a ticket for the match?'. Nog voordat ik kon antwoorden had ik het kaartje al in mijn handen en weg was de mysterieuze man. Leuk, een kaartje voor een cricket wedstrijd, dat had ik toch nog nooit gezien. Een kaartje voor Frank was maar $10,-, en hij kreeg een tas met leuke spullentjes zoals een mini cricket, bal, button en nog veel meer. Daar zaten wij dan, mooi plekje, de staat Victoria (thuis team) - Tasmanie. Eerst begrepen we totaal niet hoe het spel in elkaar zat, en waarom men soms heel uitbundig applaudiseerden, maar na verloop van tijd hadden we het door. Het thuis team had gewonnen, wij werden ongeveer 3 uur vermaakt en hadden daar lekkere frietjes op!

En dan nog een dag Melbourne. Nee, dit is een stad voor mij. Sydney is echt een stad met hoge gebouwen en Melbourne is net Eindhoven... Nu is er dus in het nieuws dat er vanwege het warme weer een slangen plaag heerst, maar er word niets verteld over die vervelende vliegen. Je moet je maar die beelden voorstellen die je op tv ziet over Afrika. Warm, en veel vliegen. In Afrika laten ze de vliegen gewoon zitten, maar hier is het net alsof iedereen naar elkaar aan het zwaaien is. En 1 keer zwaaien is niet genoeg, nee! Ze blijven maar rond je hoofd buzzen, maar dat is toch wel een beetje begrijpelijk: wie houd er nou niet van zo'n heerlijk europeaans hoofd! Eindelijk kwamen we het tegen: gratis vervoer door Melbourne, want hier doen ze veel aan tourisme. Met de bus zijn we uitgestapt bij Carltons Gardens. Daar was een park wat 2 keer zo groot was als die van Veghel, maar net zo rustig. Vlakbij nog even gekeken naar het Melbourne Museum, maar we moeten op ons budget letten dus maar niet gedaan. Die avond zijn we over de Queen Victoria Markt gelopen. Een (als die helemaal geopend is) 7 hectare grote markt met kleding, souveniers, eten en noem maar op. Wel leuk om te zien, maar veels te druk. Die avond waren Frank en ikbenieuwd naar de Cinema Room in ons hostel. Nou, daar zat helemaal niemand, wel speelde een film met Clive Owen (de acteur van de o-zo-slechte film I'll Sleep When I'm Dead). Nou, ook deze film was saai dus maar even naar de wc. Toen ik terug kwam zat Frank daar met een mevrouw van het hostel, we mochten onze eigen film uitkiezen! Dit werd Top Gun, want die hadden we allebei nog niet gezien en de rest was ook niets aan.

Laat in bed, enweinig geslapen. Ik werd namelijk door Frank gewekt want hij had last van zijn nachtelijke erectie. ik zei nog dat we met z'n 6en op een kamer sliepen maar daar had hij ook al over na gedacht. O nee. Hij had last van zijn arm(niet doordie nachtelijke erectie). Wij naar beneden en toen maar besloten om er een dokter naar te laten kijken. Zijn we eindelijk aan de beurt om een korte samenvatting te geven en daarna netjes te wachten totdat er een dokter beschikbaar is, valt Frank halverwege bijna van zijn stokje. Maar het was maar bijna... Zitten wij3 uur te wachten, met 6 mensen nog voor ons. De pijn was al minder dus maar besloten om terug te gaan naar het hostel, om nog te proberen om een paar uur te kunnen slapen. En dan werd het een echte zomerdag, maar liefst 41 graden, en dat niet met een koele wind, maar met een hele warme. Maar wat wel leuk was: we hebben een Van gekocht (een Ford Econovan uit 1995). Hopelijk is het iets, maar dat zien we vanzelf wel. Daarna wat spullen voor de auto gekocht en toen was het weer tijd om te eten. In de Lonely Planet stond een goede recensie van Don Don, dus ik was wel nieuwsgierig. En wat er stond bleek ook waar te zijn. We hadden beide Japanse kip curry met rijst. Het was goedkoop, vullend, snel klaar en lekker. Een aanrader dus! S'avonds nog 2 wassen gedraaid en even kunnen genieten van de sterren op het dak terras met de mooie muziek van John Legend.

En nu. Vandaag uitgecheckt. Een sleutelmaker zijn dag nog erger gemaakt (want hij was zo veel aan het schelden ((in zich zelf)) dat we rustig moesten doen). Dus mooi geen sleutel daar laten maken! Dadelijk nog even wat eten inkopen en dan gaan we de Van uitproberen, we gaan de Great Ocean Road rijden. Een rit van bijna 400km. En daarna zien we wel...

Hopelijk tot snel, over en uit!

leroy

dag jongens , weer wat leuke dingen beleefd lees ik al.
top man.. of top gun hah , het blijft een leuke film.

iedergeval succes met het 400km rijden langs de kust en geniet ervan. nou tot de volgende verhaal gr lee

mams

Rustig aan boys.
regel 1: kangoeroes hebben altijd voorrang.
regel 2: pas op voor liftende kangoeroes die door de voorruit naar binnen willen.
gr

Jeroen C.

Heey jongens.. hier net thuis van het stappen.. ik lees 5:04 van mn klokje rechts onderin.. het typen gaat me wat lastig af..:S:S

maarjah.. echt een super coole machine hebben jullie gekocht.. hopelijk laatie jullie niet in de steek..

ik wens jullie nog veel veilige kilometers toe... en jullie moeten toch maar samen even op 1 lijn komen over wie nou percee naar dat museum van die paardjes wilde..IK zie wat tegenstrijdigheden daarin :P:P

nou gegroet.. fijne tijd nog..
ik ga slapem

xxx Jeroen

Oma

hoi vacantieganger ,wat een belevenis voor jullie en wat zul je straks ons Nederland klein vinden succes met je auto en dat hij je maar brengt waar jullie heen willen zonder pech ,veel reisplezier be care .
groetjes uit Zijtaart.

dorea

klinkt goed allemaal. Melbourne verkennen en gekke dingen op je pad. KOmen jullie eigenlijk ook andere wereldreizigers tegen en hoe gaat het met het engels/aussie's? Mate. D'arl. en nog zo wat.
En hopelijk zit er een goede airco in jullie auto maar dat zal wel. Geniet van die Ocean road! Lekker cruisen.
groetjes, Dorea

ans.

hol jurgen nog alles onder controle en zorg je goed voor frank nu hy geblesseerd ls. na al dle bezoekjes aan museums word het tyd om rond te gaan trekken. met dle mystery van zal dat wel lukken wens jully veel succes en doe voorzlchtlg samen. groetjes ans.

Loulou

een smsje van frank met 'midden in de nacht hier, jurgen heeft meer gedronken dan normaal ;)' hahaha krijgen we dat de volgende keer ook te lezen in je blog :D in ieder geval rij voorzichtig (ja kan 't niet laten) en veel plezier (:
-x-

Mighty Mo

hey Jur,

Nondeju.. wat maken jullie toch allemaal mee.. echt super leuk man!

Heb even op de site van Frank gekeken.. re-te-vette bus!

hey weet je wat.....
je gaat wat missen...
16 februari is er weer een fiske in de Blauwe kei van Johan Dortmans.. en ik.... ben sinds gisteren de officiele geur-dj! Hoe leuk!
dus ik ga lekkere geurtjes kopen en zorgen voor frisse/lekkere/sexy ;-) luchtjes in de zaal.. ben benieuwd!
Je hoort wel hoe t was..

xx monique

berry

hey jurgen,

Klinkt allemaal vet daar:D
I'm sleep whem I 'm dead is natuurlijk wel een topper.
Nog veel plezier daar,
en lees het allemaal nog wel.
xx berry

Oma en Opa Sintmaartensdijk

Jurgen bedankt voor de kaart.
Dat vonden we allebei hardstikke leuk.
Goed oitkaiken daar.
de groeten van oma en opa sint

Tessa

Heeee BIG BRO,
uhhm wat wilde ik zeggen, weet het al nietmeer.
eigenlijk niet zo veel, ik weet vrij weinig dus veel zal er niet uitkomen.. uh...
die foto's zijn leuk, kei raar, dat dooie perd, alleen maar botjes!! die foto van jou en lies is leuuwwk!! kei schattig.

uhmm, be careful.
o o o weetje wat?
ik heb een examen van vorig jaar gemaakt,
guess what?
35 vragen!

EEN TIEN!

dag bro(K) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

JE ZUSJE

Tessa

o en dat was engels examen vak

Geert

Ha die Jurgen, ik zit bij je ouders op de computer te schrijven. Zoals ik al bij Lisanne schreef, en ook voor jouw Frank, al jullie spullen zijn in Veghel. Zelfs het glas van Frank is heel!!!! Het is leuk in Brabant maar somber, donker en koud. Maar ik vermaak me prima, de modefabriek ik Amsterdam was helemaal super. Binnenkort meer hierover. Jullie veel plezier, ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen./
Have fun en ik zie jullie wel weer verschijnen op Derwent Avenue.
Geert

mams

ha jurgen
Wat jammer dat we je verhaal nu niet kunnen lezen omdat je" falsch geklickt" had.
Hoop dat je snel weer tijd hebt en dat er een internetcafe te vinden is in de bush bush. Met fotoos graag. gr

Big Daddy

Lijkt me wel een beetje vervelend als je weer een heel verhaal geschreven hebt en het dan per ongeluk gewist word. we moeten dan weer even langer wachten op een volgend verhaal. ook de foto`s zijn altijd mooi om te zien.
wel, we horen graag weer een keer van je.
groetjes van de thuisbasis.